Pengurusan Rekod Sektor Awam
Pelaksanaan pewujudan dan penggunaan rekod yang baik dan teratur akan dapat mempertingkatkan keupayaan kecekapan dan keberkesanan Pejabat Awam dalam memastikan pengurusan rekod mencapai tahap yang berkualiti dan sistematik. Pengurusan Insiden Keselamatan ICT Sektor Awam Negeri Sabah Jabatan Perkhidmatan Komputer Negeri PENGENALAN Jabatan Perkhidmatan Komputer Negeri Sabah JPKN adalah agensi sektor awam Negeri Sabah yang telah ditubuhkan pada tahun 1976 dengan nama Unit Perkhidmatan Komputer yang beroperasi di bawah seliaan Kementerian Kewangan.

Kursus Buku Rekod Perkhidmatan Brp Edited Dis 2015 Edited
Mengamalkan sistem pengurusan rekod secara hibrid.

Pengurusan rekod sektor awam. Tatacara Pelupusan Rekod Awam 292 31 Permohonan Pemusnahan Rekod Awam Yang Dinyatakan 32 Permohonan Pelupusan Rekod Awam Yang Tidak 294 33 Permohonan Pemindahan Rekod Awam 295 34 Penangguhan Pemindahan 296 4. Sebarang pertanyaan berkaitan pengurusan rekod boleh berhubung dengan Unit Registri dan Rekod URR di talian 03-889 27457 Annisa 03-887 23087 Juliana 03-887 23104 Syazwana atau registrimampugovmy. POLISI PENGURUSAN REKOD ELEKTRONIK DALAM SEKTOR AWAM DI MALAYSIA Umi Asma Mokhtar dan Zawiyah Mohammad Yusof Jabatan Sains Maklumat Fakulti Teknologi dan Sains Maklumat.
Manual dan Garis Panduan. Adalah diharapkan agar Tatacara yang disediakan ini dapat memberikan panduan kepada semua pengguna aplikasi DDMS. KLASIFIKASI 100 PENGURUSAN PENTADBIRAN KOD FUNGSI DESKRIPSI 100 PENGURUSAN PENTADBIRAN Perkara-perkara berkaitan perundangan perhubungan awam program kerjasama dalam negeri program kerjasama luar negara laporan perangkaan pengurusan mesyuarat kemudahan fasiliti pertubuhan persatuan dan kelab parlimen penerbitan kementerian teknologi maklumat dan komunikasi pengurusan rekod pembaharuan pentadbiran ISO pengurusan.
Kepada Pejabat Awam di dalam memahami konsep pengurusan rekod bermula dari proses pewujudan dan penggunaan. 100-12 Pengurusan Rekod 100-121 Klasifikasi Fail XXXXX 100-1211 Penyediaan dan Pelaksanaan Klasifikasi Fail 100-122 Pentadbiran Registri dan Bilik Rekod 100-1221 Pegawai Pengelas Rekod TerperingkatPegawai Rekod Jabatan Tahun 2012 100-1222 Pengurusan Bilik Registri dan Bilik Rekod. 19 BIDANG-BIDANG UTAMA DALAM PENGURUSAN KEWANGAN SEKTOR AWAM 1 Pengurusan Belanjawan.
Manual Penggunaan Klasifikasi Fail. Prosedur Standard Tatacara Penggunaan Sampul Kecil di Pejabat Awam. Polisi sebagai panduan dalam pembangunan polisi pengurusan rekod elektronik.
Panduan Pengurusan Rekod Sektor Awam. B Tidak menggunakan Sistem Pengurusan Rekod Elektronik ERMS Pejabat awam yang tidak menggunakan ERMS boleh menggunakan dua 2 kaedah penyimpanan e-mel seperti berikut-o Cetak dan Simpan Semua e-mel rasmi beserta lampiran yang dihantarditerima perlu dicetak dan dihantar ke. Larangan Pemusnahan Rekod Awam 292 3.
Pdf Panduan Pengurusan Rekod Sektor Awam Popular. Ministry of International Trade and Industry. Terdapat dua fungsi pengurusan awam iaitu yang pertama ialah mengurus sumber manusia melibatkan proses-proses pengambilan perancangan pembangunan dan hubungan antara sumber manusia dalam sektor awam.
Keseragaman dan penyelarasan dalam pengurusan rekod kerajaan yang sistematik dan berkesan di samping mempermudahkan capaian maklumat yang tepat dan cepat serta mempertingkatkan penyampaian perkhidmatan kerajaan. Kaedah Pemusnahan Rekod Awam 296 5. Pelupusan Rekod Awam perlu diberi keutamaan oleh Jabatan Agensi Kerajaan kerana ianya merupakan komponen penting dalam pengurusan rekod.
Tatacara dan Peraturan Pelaksanaan di dalam Pengurusan Fail-Fail dan Surat-surat Kerajaan MITI. Pengurusan Awam merupakan satu badan yang sah di sisi undang-undang kerana ia ditubuhkan di bawah peruntukan Perkara 132 Perlembagaan Persekutuan. Sistem Pengurusan Aduan Awam SISPAA Utama.
Pdf Panduan Pengurusan Rekod Sektor Awam pdf 9101 MB 1637 downloads Popular. Peraturan mengenai Pelupusan Rekod Awam pada masa ini. Di samping itu tatacara ini juga dapat membantu pejabat awam membudayakan pengurusan rekod elektronik dalam kalangan kakitangan.
Dalam hal ini pelupusan rekod adalah bermaksud cara menguruskan pengasingan rekod untuk tujuan pemusnahan pemindahan atau selainnya. Pdf Pekeliling Kemajuan Pentadbiran Awam Bil 1 Tahun 2003. MATLAMAT Matlamat kajian adalah untuk membangunkan satu model pengintegrasian elemen polisi pengurusan rekod elektronik sektor awam di Malaysia.
Pengurusan Rekod meliputi tiga peringkat kitaran hayat rekod iaitu pewujudan penggunaan dan penyenggaraan serta pelupusan rekod. 19 Feb 2019. Penarafan Bintang Sektor Awam Tujuan Indeks Penarafan Bintang Indeks SSR merupakan salah satu mekanisme untuk menilai dan mengukur prestasi agensi Sektor Awam berdasarkan keputusan yang diperoleh dalam Mesyuarat Panel Merakyatkan Perkhidmatan Awam MPA dipengerusikan oleh YBhg.
Perubahan pengurusan rekod dari persekitaran konvensional kepada persekitaran elektronik. Panduan Pengurusan Rekod Sektor Awam. Pelupusan Rekod Awam 291 1.
Dan 6 Pengurusan Aset. PDF On Dec 1 2009 Zawiyah Yusof and others published Polisi Pengurusan Rekod Elektronik dalam Sektor Awam di Malaysia Find read and cite all the research you need on ResearchGate. Borang Pelantikan Pegawai Rekod Jabatan PRJ Pembantu Rekod Jabatan PTRJ di.

Pdf Pengurusan Rekod Elektronik Dalam Sektor Awam Di Malaysia Satu Pengintegrasian Elemen Polisi

Komentar
Posting Komentar