Doukmen Pengurusan Rekod Sebagai Rujukan
Jurnal Pendidikan Nusantara Edisi Khas Jun 2016 34. Perancangan takwim inspektorat secara dalaman Surat permohonan audit dan inspektorat pengurusan rekod Surat makluman persetujuan audit dan inspektorat pengurusan rekod ii.

Panduan Pengurusan Rekod Awam Membalik Buku Halaman 451 500 Pubhtml5
8 Kuasa Untuk Mengkaji Semula 81 KP mengkaji semula rekod terperingkat dalam jagaan dan kawalan ANM.

Doukmen pengurusan rekod sebagai rujukan. 42 Pelupusan Proses melupus rekoddokumen kualiti yang melebihi tempoh yang telah. Sebarang permasalahan dalam kes keselamatan makanan kelak Kepentingan dokumen juga. Di bawah pengurusan dokumen-dokumen terperingkat di Jabatan ini terdapat 4 kategori iaitu.
Aktiviti aktiviti penggunaan rekod perubatan. Rangka kerja dan dasar dapat membantu pelaksanaan pengurusan rekod elektronik secara bersepadu sistematik dan strategik serta mengikuti prosedur yang betul Magara 2006. I Penyediaan dokumen.
FILLUM Seutas benang untuk mengikat dokumen supaya tidak tercicir Satu folder yang mengandungi surat Suratdokumen telah disusun Rasmi. Akta Arkib Negara 2003 Akta 629 7 a-u Fungsi Ketua Pengarah KP bagi pengurusan rekod dan pengurusan arkib. Keselamatan dan nombor rujukan dokumen berkenaan serta nama dan alamat penerimanya.
Rekod yang diwujudkan untuk tujuan rujukan semula dan sebagai bukti objektif yang disimpan diselenggara dikawal dan dilupuskan jika perlu dalam melaksanakan Sistem Pengurusan Kualiti. Rekod awam yang telah tamat tindakan atau tidak lagi diperlukan untuk rujukan hendaklah ditutup. Sistem fail Proses meliputi pengelasan penyusunan penyimpanan pengawalan dan mengindeks fail untuk tujuan pengesanan apabila diperlukan.
Besar pengurusan organisasi masih menjadi satu kemestian terutamanya apabila melibatkan dokumen rasmi. Lebih padu terhadap seluruh proses pendokumentasian pengurusan maklumat dokumen rekod dan pengendalian fail rasmi kerajaan hendaklah ditangani dengan lebih profesional. Sekiranya dokumen tersebut boleh dikategorikan sebagai dokumen terperingkat dokumen tersebut hendaklah.
Rekod boleh didefinisikan sebagai maklumat yang telah disimpan dalam bentuk dokumen samaada ia dicipta atau diterima oleh syarikat atau persendirian. PENGURUSAN REKOD 1. Pengurusan rekod elektronikdigital perlu menggunakan modul 2 sebagai rujukan dan panduan.
Berasal dari perkataan Latin. Penyakit dan pesakit sama ada dalam bentuk teks rajah data numerik sehingga memaksa. Dipandang serius dalam bidang perubatan yang menyimpan pelbagai maklumat tentang.
Sebagai dokumen rujukan rawatan semula pesakit diklinik atau wad. Pelaksanaan inisiatif pengurusan rekod elektronik di kolej vokasional tidak berpandu kepada dokumen yang dikenali sebagai rangka kerja mahupun dasar. JENIS REKOD AWAM Dokumen Buku PetaPelan Lukisan Gambar Bahan bercetak.
Ini adalah kerana rekod yang diwujudkan dapat membuktikan segala tindakan yang telah dibuat serta sebagai bahan rujukan dalam merujuk membuat keputusan. Baca dalam bahasa lain. Dokumen yang wujud perlu direkodkan dan disimpan dengan selamat sebagai rujukan pada masa akan datang ini kerana jika maklumat tidak direkodkan dan didokumentasi perkara tersebut dianggap tidak pernah berlaku Stier 2014.
Sebagai sumber pengumpulan data untuk sesi latihan perubatan kajian penyelidikan dan laporan statistik dan. SEKSYEN PENGURUSAN REKOD DAN DATA PEJABAT PENDAFTAR UPM SISTEM PENGURUSAN FAIL DAN REKOD. Dokumen yang wujud perlu direkodkan dan disimpan dengan selamat sebagai rujukan pada masa akan datang ini kerana jika maklumat tidak direkodkan.
Sebagai untuk penyediaan laporan perubatan. Rekod ini hendaklah disimpan di Jabatan Agensi Kerajaan sementara menunggu permohonan pelupusan atau bagi mematuhi tempoh. Menggunakan Kulit Fail Merah sebagai Fail Terbuka dan Sulit 2.
Pegawai Rekod Jabatan bertanggungjawab dalam merancang memantau dan melaksanakan program dan aktiviti berkaitan pengurusan rekod di jabatan masingmasing. Sekumpulan pengkaji Ferranti Musser Kawamoto Hammond 2006 menjalankan. Akta Arkib negara 2003 MS 2223-1 2009 MS_2223_2_2009 Akta Rahsia Rasmi 1972 Akta 88 Arahan Keselamatan Dasar Pengurusan Rekod Kerajaan 2010 Arahan Keselamatan Pekeliling Am Bil 1 2007 part1 Arahan Keselamatan Pekeliling Am.
Rekod ini hendaklah dibuat pengasingan dan dianggap sebagai rekod tidak aktif. Pada masa kini terdapat pelbagai kaedah diamalkan secara berlainan antara satu agensi dengan satu agensi yang lain dan sering dianggap sebagai tugas mudah remeh serta jarang. Public Record Office 2001.
Ia perlu dibaca bersama dengan Modul 1. 1417 Pegawai Pengelas Seseorang pegawai yang dilantik oleh seorang Menteri Menteri Besar atau Ketua Menteri sesuatu negeri melalui suatu perakuan di bawah suratan rasmi maklumat atau bahan sebagai. Pengurusan fail 08.
Rekod tersebut juga perlulah diuruskan agar ia. Sistem Dasar Pengurusan Rekod Kerajaan 8 Pelaksanaan Pengurusan Rekod 8112 Audit Pengurusan Rekod Urusan Dokumen yang perlu disediakan. DOKUMEN RUJUKAN PENGURUSAN REKOD UMS.
82 KP mempunyai kuasa untuk memeriksa kandungan rekod terperingkat untuk turun taraf selaras dengan Akta. Tiada Nombor Rujukan Fail pada kulit fail. Manakala modul 3 perlu digunakan sebagai rujukan dan panduan bagi pejabat awam yang ingin mengintegrasikan aplikasi perkhidmatan business system dengan fungsi-fungsi pengurusan rekod.
Bagi memastikan Pengurusan Dokumen dan Fail Universiti Teknologi Malaysia sejajar dengan Panduan Pengurusan Rekod Awam Cetakan 2016 yang dikeluarkan oleh Arkib Negara Malaysia semua Pegawai.
Pk 12 Pengurusan Kawalan Dokumen Dan Rekod Kualiti

Komentar
Posting Komentar